F.P.U.H. GO-STAL Michał Gocal

Mocowanie garażu blaszanego


Staranne przemyślenie zamocowania swojego nowego garażu blaszanego będzie miało kluczowy wpływ na jego solidność oraz wygodę, z jaką będzie nam służył. Odpowiedni wybór mocowania oraz podłoża jest kwestią niezwykle ważną, nad którą warto zastanowić się jeszcze przed kupnem blaszanej konstrukcji, by uniknąć niedogodności i kłopotów, jakie idą za nieprawidłowym montażem blaszaka.

Jeśli zdecydowaliśmy się już na konkretny wymiar garażu, który będzie optymalny do naszych potrzeb oraz zgodny z możliwościami działki, do uzyskanych liczb trzeba dodać po 10 cm z każdej strony – tym sposobem uzyskamy wymiary terenu, jaki powinniśmy przygotować pod nasz garaż. Taki zapas pozwoli na swobodne przymocowanie konstrukcji do podłoża, zapewniając także komfort przeprowadzenia wszystkich prac z tym związanych. Dzięki temu podłoże wytrzyma również wiercenie i zamocowanie kotew stalowych, stanowiących podstawę montażu naszego garażu.

Jeśli o same kotwy chodzi, najlepiej zdecydować się na wykorzystanie sworzni pierścieniowych, czyli kołków rozporowych do betonu. Na rynku jest spory wybór tych materiałów – należy zdecydować się na taki, który utrzyma w ryzach nasz garaż. Im większa powierzchnia ścian, tym solidniejszy powinien być sworzeń. Są to materiały nie tylko niezwykle wytrzymałe i cechujące się długą żywotnością, ale także zapewniające niezwykle prosty montaż, dlatego w tej roli sprawdzą się doskonale. Powinno się je umieścić w strategicznych punktach garażu, a więc we wszystkich narożnikach oraz pośrodku bocznych ścian konstrukcji. Przykręca się do nich ściany, uzyskując odpowiednie przytwierdzenie do podłoża, zapewniające solidność i stabilność całej konstrukcji.

Podłoże

Zdecydowanie się na odpowiednie podłoże również ma ogromne znaczenie dla całej konstrukcji. Odizolowanie konstrukcji od gruntu, np. za pomocą wylewki betonowej, pozwoli uniknąć przejmującego chłodu w trakcie zimy, a także da większe możliwości ocieplenia garażu w przyszłości. Każde podłoże proponowane przez producentów garaży będzie odpowiednie: w formie wylewki betonowej, słupów betonowych, które zamieści się tak jak kotwy – w narożnikach oraz pośrodku bocznych ścian, podmurówki dookoła całej konstrukcji lub prefabrykatów betonowych. Kluczowy jest wybór materiału o bardzo dużej odporności i twardości, który wytrzyma nie tylko montaż, ale także ciężar garażu, który może zostać zwiększony np. zimą przed śnieg osadzający się na dachu. Takie materiały, jak kostka brukowa, zdecydowanie nie nadają się na powierzchnię pod garaż, ponieważ są zbyt kruche i postawiona na nich konstrukcja szybko zaczęłaby sprawiać problemy. Należy wziąć pod uwagę ciężar garażu – najlepiej przed zakupem sprawdzić informacje na stronie producenta. Standardowy model waży około 350 kg, dlatego betonowe podłoże przygotowane pod taką konstrukcję powinno ważyć przynajmniej tyle samo.

Cały montaż jest zadaniem dość prostym, szczególnie na poziomie przymocowania gotowej już blaszanej konstrukcji – w tym wypadku potrzeba jedynie podstawowych umiejętności związanych z majsterkowaniem oraz odpowiedniej wiertarki. Jeśli chodzi o porady techniczne, wszelkie wątpliwości najlepiej konsultować ze specjalistą – np. dotyczące głębokości zamontowania słupów betonowych lub grubości wylewki. Prace najlepiej przeprowadzać latem, nie tyle ze względu na wygodę, co temperaturę, w jakiej najszybciej wiąże się beton.




Przykłady Realizacji:
F.P.U.H. GO-STAL Michał Gocal
Szkolna 20, 77-320 Przechlewo, woj. pomorskie
59 833 45 36